^ ^ Tanganku akan hancur di dalam tanah, yang tinggal hanya tulisanku di dalam buku.Moga sesiapa yang membaca tulisanku,doakanlah keselamatanku dari Azab (api neraka)~Iman Syafie ~

Thursday, August 15, 2013

GAMBAR Ciri-ciri kesesatan Syiah ! pelik

Aku sendiri berasa syok menuntut tentang kepelikkan dan kesesatan Syiah ni.
Pepatah berkata'Tak kenal maka tak cinta".Untuk Syiah "Telah ku kenal, maka berbunga benci"

-moga Allah lindung dari kesesatan dan ditetapkan dalam iman dan islam yang sebenar.
amin~

Syiah bukan saudara seislam kita (AYAT TEGASAN)


Ya, Iran sudah sah diiktiraf negara Syiah.Ya, Syria sedang asyik dicincang Syiah (melalui Basyar Al-Assad).Sekarang pandemik sudah menular ke Asia Tenggara!


-Pengikut Syiah merayakan Hari Karbala , hari kesedihan memperingati pembunuhan saidina Husin Radhiyallahu 'anhu(cucu rasulullah s.a.w).Sedangkan kalau dibelek sejarah, mereka juga antara si dalang pembunuhan ! Kebiasaanya di negara-negara Teluk,pengikut Syiah memukul badan mereka dengan tangan kosong.Berbeza di Labenon dan Pakistan , pedang, belati atau yang spesies dengannya digunakan untuk mencedralan badan mereka.Ada juga yang guna rantai



Anak kecil jua..



Secara ringkas pengikut Syiah ini berimamkan 12 orang imam.Kalau rujuk gambar di atas, yang tak ada muka itu ialah Imam Mahdi.Mereka menanti kedatangan Imam Mahdi.Mereka meletakkan gambar 12 imam ini di dalam rumah.Malah dalam talqin mereka juga disebut nama 12 imam ini.


Ulama Syiah ini sedang berada di Malaysia
(sumber : Ustaz Zahazan di Facebook)


dan paling penting cara solat Syiah sangat PELIK!
Imam dibezakan kedudukannya.




Solat orang Syiah tidak berkiblatkan Kaabah!




Situasi ni kit tengok, orang syiah solat berkiblatkan kubur sedangkan kiblat di belakang mereka.
Gambar atas ni menggunakan bahasa Arab yang mudah.Insha-Allah ramai yang faham.


 -Majoriti pengikut Syiah selalu membawa At-Turbah Al-Husainiyah iaitu batu / tanah yang digunakan menempatkan kening ketika sujud apabila mereka solat tidak di dekat orang lain. 



-Gambar di atas, boleh bersembang ketika solat.

Ciri- ciri Ahli Syiah

Mengenakan songkok hitam dengan bentuk tertentu. Songkok seperti songkok orang Arab tapi warna sama dengan songkok kita, hitam.(Tidak jumpa gambar yang sahih.)
Tidak solat Jumaat. Kalau dalam situasi solat jemaah pula, mula-mula mereka akan ikut je dulu solat jumaat 2 rakaat seperti biasa.Tapi lepas itu, mereka akan bangun dan tambah lagi 2 rakaat.Orang-orang biasa akan ingat mereka solat Sunat tapi sebenarnya tak, mereka sedang melengkapkan solat zuhur 4 rakaat! Orang syiah tak percaya dengan kesahihan solat Jumaat kecuali berimamkan imam yang maksum 
- Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam yang dikenali kaum Muslimin, tetapi dengan memukul kedua pahanya beberapa kali. 

- Pengikut Syiah jarang solat jemaah kerana mereka tidak mengakui solat lima waktu, tapi yang mereka yakini hanya tiga waktu solat sahaja (Subuh, zuhur jama' asar,maghrib jama'isyak). (kawan aku pergi Russia cerita, di sana masjid Sunni dan Syiah ni berasingan) 
-Cara orang Syiah berwudhuk pun lain.Mereka tak basuh kaki seperti kita orang sunni, tapi hanya sapu atas kaki (seperti pakai khuf/kasut)
- Anda tidak akan mendapati penganut Syiah hadir dalam kajian dan ceramah Ahlussunnah. Tapi bagi aku tak juga sebab sekarang ni orang Syiah rajin je datang ceramah orang sunni yang membincangkan bahaya syiah.Dalam majlis tu, orang syiah ni akan bangun dan tanya soalan pelik-pelik sampai orang keliru.Menurutpengalaman seorang ustaz yang datang berceramah di kolej aku, sampai satu tahap ustaz yang berceramah terpaksa berdebat dengan pengikut syiah ni depan orang ramai. Moga para Da'ie kita lebih hebat!


- Anda juga akan melihat penganut Syiah banyak mengingat Ahlul Bait; Ali, Fathimah, Hasan dan Husein radhiyallahu anhum. Kalau ikut cerita cikgu aku waktu sekolah menengah dulu, Ini kisah waktu cikgu aku pergi masjidil haram la,.Kalau orang kita melatah ke /salam ke/terkejut ke , kita akan terlatah 'Allahumma solli 'ala muhammad'.(boleh bayangkan kut)..tapi cikgu aku jumpa seorang nenek ni, kuat betul melatah tapi dia sebut 'allahumma solli 'ala ali ! " tak pun dia akan berzikir..ali..ali..ali.. (dah boleh tahu kan siapa nenek tu..)
- Mereka juga tidak akan menunjukkan penghormatan kepada Abu Bakar, Umar, Uthman, majoriti sahabat dan Ummahatul Mukminin radhiyallahu anhum. Orang syiah percaya sahabat nabi semua kafir dan mereka menyakiti ahlul bait (keluarga nabi) .Sampai hati orang syiah mengkafirkan sahabat sedangkan merekalah yang banyak support nabi!

- Pada bulan Ramadhan penganut Syiah tidak terus berbuka puasa setelah azan maghrib. Dalam hal ini Syiah berkeyakinan seperti Yahudi iaitu berbuka puasa jika bintang-bintang sudah kelihatan di langit. Dengan kata lain mereka berbuka apabila benar-benar sudah masuk waktu malam.
- Mereka juga tidak solat terawih bersama kaum Muslimin, kerana menganggapnya sebagai bid’ah. (tapi janganlah sedap je menuduh yang balik lepas solat isyak tu Syiah, mungkin solat di rumah atau ada urusan yang tak dapat dielakkan .contoh ; anak menangis, kerja shif malam )
-Mereka berusaha sekuat tenaga untuk menanam dan menimbulkan fitnah antara jamaah salaf dengan jemaah lain, sementara itu mereka mendakwa tidak ada perselisihan antara mereka dengan jamaah lain selain salaf. Ini tentu tidak benar. 

- Anda tidak akan melihat seorang penganut Syiah memegang dan membaca Al-Quran kecuali jarang sekali, itu pun sebagai bentuk taqiyyah kerana Al-Qur’an yang benar menurut mereka iaitu al-Quran yang berada di tangan al-Mahdi yang ditunggu kedatangannya. (Fahami makna taqiyyah di sini)

-Pengikut Syiah juga percaya Al-Quran hari ni belum lengkap lagi.Mereka mengatakan sepatutnya naskhah Al-Quran ni dua kali ganda ebih tebal lagi daripada yang sedia ada.

- Orang Syiah tidak berpuasa pada hari Asyura, dia hanya menunjukkan kesedihan di hari tersebut. Sedangkan Sunat berpuasa pada hari Asyura.

 -Galak kahwin Mut'ah.Mereka juga berusaha keras mempengaruhi kaum wanita khususnya para mahasiswi di universiti atau di perkampungan .Ini seperti kahwin kontrak dan perkahwinan ini tidak sah dan dikira berzina.Untung bagi syiah sebab dapat puaskan nafsu sekaligus menambahkan umat syiah ini! (Minta Allah lindung).Insha-Allah akan post tentang kahwin mut'ah setelah puas menelaahnya .. : )
- Orang-orang Syiah tekun mendakwah orang-orang tua yang mempunyai anak perempuan dengan harapan anak perempuannya juga turut menganut Syiah sehingga dengan selesa dia boleh melakukan zina mut’ah dengan wanita tersebut baik dengan pengetahuan ayahnya ataupun tidak. 

-Halal suami meliwat isteri menurut Syiah
-Kain kafan mereka juga bertulis.
-Pada hakikatnya ketika ada seorang yang ayah yang menerima agama Syiah, maka para pengikut Syiah yang lain automatik telah mendapatkan anak gadisnya untuk dimut’ah. Tentunya setelah mereka berjaya meyakinkan bolehnya mut’ah. Semua kemudahan, kelebihan, dan kesenangan terhadap syahwat ini ada dalam diri para pemuda sehingga dengan mudah para pengikut Syiah menjerat mereka bergabung dengan agama Syiah. (Ada kes yang aku dengar daripada satu ceramah, perempuan ni 'terkahwin mut'ah'.Kira kena tipulah.Kerana malu dan takut, dia diugut untuk masuk Syiah)
- Wajah mereka merah padam jika anda mencela Khomeini dan Sistani(Ulama' Syiah), tapi bila anda mengutuk Abu Bakar, Umar, Usman, Aisyah dan Hafshah, atau sahabat-sahabat yang lain radhiyallahu anhum tidak ada sedikit pun tanda-tanda kebimbangan di wajahnya 


-Keterlaluan suka berciuman di mulut (erkkk..yekk.)
-Pengikut Syiah juga akan marah kalau kita memuji sahabat.Contoh, Presiden Mesir, Mohamed Mursi pernah memuji para sahabat di awal ucapannya semasa persidangan NAM di Iran(negara syiah),serta merta wakil kerajaan Iran meninggalkan persidangan itu kerana marah .
- Ahlussunnah dapat mengenali pengikut Syiah dari wajah hitam mereka kerana tidak mempunyai keberkatan, (Ini ciri yang sukar dilihat.Eh, jangan dituduh si Negro sembarangan, barangkali dia lebih soleh)



Antara produk buat usahawan syiah atas syarikat Perniagaan Al Qurba yang berpusat di Jitra Kedah. Mereka mengunakan nama 'perubatan Islam' untuk menyebarkan fahaman Syiah di Kedah khususNya.SUMBER oleh kenalan di facebook.Mohon hati-hati dalam niat murni menyokong ekonomi umat islam.
Sumber ; Blog Ammar,Nukilan Kenit 

bersambung dalam : Kisah Syiah yang buat kita jijik

seikhlas hati dari admin blog,andai ada kesalahan berbesar hati menerima teguran membina , buat yang ingin menambah informasi, sila tambah di komen.

9 comments:

  1. syiah terbahagi kepada 22 aliran. salah satu dari aliran syiah (tak pasti ape name dye) menganggap melumurkan taik imam mereka adalah 1 ibadah. wa'iyazubillah. semoga Allah membetulkan akidah mereka. Amin

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=422889267827991&set=a.184474698336117.40285.132314510218803&type=1&theater


    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=698903196803252&set=a.454156034611304.118916.108081752552069&type=1&comment_id=2367112&offset=0&total_comments=44&ref=notif&notif_t=photo_reply&theater


    kesian kan? seolah-olah diorang tak berfikir langsung mane yang boleh diterima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Syarifah, ya akan diupload dalam post sambungan !

      Delete
  2. KMPP ke? syiah tu tanya apa kat ustaz tuh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KMPP ? ya ustaz dtng ceramah di kmpp.semasa prog tu di kmpp tiada syiah yg dtng.Ustaz bercerita pengalaman dia ditanya oleh syiah semasa berceramah di tempat lain.

      Delete
  3. jangan menyebarkan fitnah syarikat Perniagaan Al Qurba yang berpusat di Jitra Kedah tidak sama seklai menyebarkan fahaman syiah...........ustaz jamil selalu ke iran kerana beliau membeli saffron..dalam kuantiti banyak utk kegunaan produk perniagaan syarikat qurba....disebabkan saffron dari iran adalah kualaiti yang paling baik dalam dunia......dan adakah anda menuduh perniagaan qurba syiah.....sila berikan bukti-bukti yang lengkap.............

    ReplyDelete
  4. http://edaranlyzaenterprise.blogspot.com/2009/04/produk-produk-perniagaan-qurba.html

    ReplyDelete
  5. http://nurhayatibintidit.blogspot.com/2008/02/makanan-kesihatan-produk-perniagaan_25.html

    ReplyDelete
  6. innalillah...syiah betul" sesat dunia akhirat

    ReplyDelete